miércoles, 24 de junio de 2009

ENRAMADO DE LA FUENTE DE FERNAN PELAI

La costumbre de enramar les fuentes por San Xuan, vien de muy antiguo. La noche san Juan ye magica y aquí en Campiellos, les xanes salen a peinase con un peine de oro, pe la mañana, con los primeros rayos de sol. Hubo quien esperó to la noche pa encontrase con elles.

Ye una ofrenda a la naturaleza, al agua y a los dioses del agua. Seguramente alguna neña madrugó a coger la flor del agua. ( ya lo sabremos...., por que la neña que bebe della, dentro del añu se casa ...) Esti añu, fueron les Xanes les que madrugaron pa dexar a los neños de campiellos y los sos amigos regalos en la fuente. Nun pudimos veles, pero sabemos que habeles .. hailes, porque los regalos taben allí.
Los rapacinos, enramaron la fuente, contaron cosadielles. Pudimos disfrutar del monologo que Aida, Chema y Mati, nos prepararon y escuchamos cantar a Pilar, dos Asturianaes que ya quisiera oir Ambás.

LA FOGUERA SAN JUAN



El sabado día 20 de junio de 2009, La Peña Cultural Recreativa " La Xamoca ", organizó en Campiellos la "Foguera de San Juan". No se esperó hasta el día 24, para facilitar la asistencia de amigos y Peñistas. Ya van cuatro ediciones. El lugar, fue el prau de al lao de les antigües escueles de Campiellos, sede de la Peña.
Se aprovecho la ocasión para hacer una merienda con las viandas que aportaron los participantes. A las 12 se prendió la foguera y ardió mas de 1 hora.
Se bailó la danza prima y se cantaron canciones populares Asturianas.
La velada, fue amenizada por " Chema y sus Mariachis ", a coro con "Chiscu y la escolanía del Regatu".
tanto se animó el fueu, que hubo hasta que frenalu con manguera, por que ya y apetecía comer una castañalona que había detrás. Menos mal que en la Peña tenemos bomberu.... que si noooo.
Asistieron muchos vecinos y amigos y todos disfrutamos de la entrada del verano. "Quedamos extasiaos viendo el fueu, Sino que y lo digan a Pin."

Según nos comenta Aladino, de 82 años, no existía antiguamente costumbre de facer la foguera san Juan. La costumbre, era plantar el " ramú del vaqueru ". fuimos un añu hasta la mata que ta detrás de la Xamoca y cortabamos una faya bien grande llarga pa subila a llombu hasta la Peña, yeramos el mi hermanu, otru amigu y yo. Depúes poniase derecha y tenía que vese desde bien lejos

Tambíen se ponía en la Gamonal. Un añu subieron Vicente,( el antiguo alcalde que en paz este ), Marcelino y alguno mas, un ramu de Fresnu, pa que se viera desde Rioseco a la mañana siguiente.

La costumbre en Peñamayor, ( Laviana ), la vispera San Juan, los vaqueros, cortaben un cañon de Fresnu, que pudiesen manejar 3 ó cuatro persones y subilu hasta la Peña el Texíu. Tengo vístolu durar hasta septiembre secu y derechu.